Livet på mässan blir så mycket lättare med rätt material

För ett par år sedan vågade jag äntligen släppa taget om sargen och ta steget fullt ut. Jag tog tjänstledigt och startade upp det företag jag alltid hade drömt om. Efter att ha genomgått flera  utbildningar och kurser vart jag plötsligt certifierad instruktör och massör inom Yogans värld. Jag är en Yogi. Jag hade lite privata kunder och en del gästinhopp hos lokala studios, men jag kände att jag behövde växa och en bra plats för att sprida sitt budskap är ju mässor. Och väl där är det ju viktigt att man syns och hörs, kort sagt att man har det mässmaterial som folk vill ta del av. Det tog mig ett par mässbesök fyllda av besvikelse innan jag insåg det.

Gratis är inte alltid bäst, ofta får man det man betalar för

Som så många egenföretagare både före och efter mig, är man ju ganska rädd att ekonomin skall gå åt skogen. Man håller igen kostnader så mycket det bara går och hoppas på det bästa. I mitt fall var mitt mässmaterial torftiga informationsblad som jag designade och tryckte upp själv. Jag tyckte de visade vem jag var och berättade min historia. Problemet var bara att nästan ingen annan höll med. Jag drunknade helt enkelt i utbudet. Och så var det till jag beslöt mig för att lägga lite pengar på att få ”riktigt” mässmaterial. Det är ett beslut jag aldrig ångrat och numer är det i princip alltid intressenter vid mitt bord på samtliga mässor jag besöker.

Vem kunde ana att en rollup kunde göra sådan skillnad på en mässa

Jag snackade ihop mig med en vän inom marknadsföring som hjälpte mig att få ihop vad som är viktigt i mitt företagande och vad som är viktigt för presumtiva kunder. Vi fick ihop information som vi delade upp i 3 sektioner. 3 sektioner som skulle tryckas på varsina 2 rollups. Han tipsade mig om ett företag som sysslade med mässmaterial och för första gången lade jag lite extra krut och pengar på min marknadsföring. Det var verkligen inte gratis, men vilken skillnad det gjorde när jag var ute. Folk såg mitt budskap och mina idéer. De kom ihåg mig som mannen med de intressanta färgvalet och många blev intresserade och ville prata. Numer har jag vuxit så mycket som jag tycker är lagom. Jag reser över hela landet och undervisar blivande instruktörer och ger egna workshops. Jag kan leva på mitt företag samtidigt som arbetet är ett nöje och hobby. Det hade aldrig hänt om jag inte vågat ta steget fullt ut.